Nem célom (és nem is volt) nagyon versenyezni, ezt a luxust meghagyom azoknak, akik már tudnak vezetni. Szabadedzési lehetőséget kerestem a Pannónia Ringen (amin volt szerencsém előzőleg már 1 napot eltölteni), így keveredtem a Time Attackba. Nem bántam meg, az esemény nagyon jól szervezett, és legalább ilyen jó hangulatú volt (a time attack résztvevők sokkal kellemesebb pályatársaság mint az osztrákok, akik igen meredek dolgokat művelnek néha). Mint megtudtam, több helyen is lehetett jelentkezni, természetesen én rossz helyen jelentkeztem, ebből volt egy kis kavar, de nem okozott problémát az adminisztráció. Kimondottan az se, hogy beírtak a pro kategóriába, (bár mint megtudtam, az a race kategória fölött van), de az időm alapján utolsó lettem minden kategóriában, szóval nem hiszem, hogy számítana ez bármit is 😉
Az időről: Az autómmal hozzáértő vezető (alatta Halaska Lászlót kell érteni, akiről azért el lehet hinni, hogy tényleg ért hozzá) ment már 2:30-at, lazázva, ha szeretett volna szerintem 2:25 körül simán ment volna, de igen valószínű, hogy ha szeretett volna, akkor az alatt is tudott volna csinálni pár kört… Én amikor tanultam a pályát akkor mentem 2:40 körül, most 2:37-et. Tehát saját magamhoz viszonyítva nem is utolsó vagyok, hanem első (javultam 3 másodpercet). További jó hír, hogy a leglassabb mért köröm is gyorsabb, mint a múltkori leggyorsabb (ha a kicsúszásokat nem számolom, amiből volt pár). Timeattack időket amúgy sem érdemes nagyon egymáshoz hasonlítani, hiszen mindenki más teljesítményű, és építésű autókkal indul, itt mindenki magával versenyez. Én legalább úgy érzem, nem állítottam megdönthetetlen rekordot magam elé. Az viszont megnyugtató, hogy egyre többször találtam rá az ideális ívre, és a racechrono szerint 2:34-et is össze lehetett volna rakni az időimből.
A cél a 2:30 lett volna, de valószínű a tapasztalatlanságom mellett közrejátszott az is, hogy az új, szuper keréknyomásmérőmmel variáltam egy kicsit. Valamiért arra emlékeztem, hogy 2.1 bar ideális keréknyomás a pályára (melegen)… Utólag kiderült, hogy csak egy félreértésről lehet szó, ugyanis a gyári érték 2.4 bar, és 2.3 az ideális érték (talán elől 2.2). Nem tudom ez számít e, és mennyit, de kanyarban mintha most sokkal instabilabb lett volna autó mint az előző alkalommal. Ez mondjuk nem zavart, elvégre az a cél, hogy a határon menjen az autó, és a határ az mindig az instabil állapot alatt van, amit érzésre megközelítettem, és párszor át is léptem… Csak mintha ez a határ valahogy kisebb sebességnél lett volna most (persze az is lehet, hogy csak nem volt eléggé egyensúlyba az autó, majd elválik legközelebb)…
Hungaroring nyílt nap csütörtökön 😉