Régi játékok – Unreal Tournament (GOG)

Nem vagyok egy történész alkat, de ha számítógépes játékokról van szó, egyre inkább tekintek visszafelé az időben, semmint előre. Most is vannak kiváló játékok (új xcom, új hitman, stb.). De a régi játékokon azt érzem, hogy lelkes fejlesztők készítették, akik azt szerették volna látni, hogy az emberek arcára kiül a mosoly, amikor a játékukról beszélnek. És ez érződik a terméken, hiába voltak technológiai korlátok, sokkal kevésbé elérhető tudás, vagy nehezebben használható eszközök.

Manapság már minden adott, és mégsem sikerül megismételni (vagy csak ritkán) a régi klasszikusokat, ha pedig igen, azok az idő törtrésze alatt feledésbe merülnek.

Sok dologra lehet ezt fogni, de amit mint felhasználó azonnal érzékelünk egy régi játék kapcsán, hogy az akkori játékok mélyebbek, komplexebbek voltak. Sokkal több mondanivalójuk volt, mint a mostani játékoknak. Ugyanakkor régi játékokkal játszani problémás, és itt nem csak a grafikára gondolok (ami csak egy interfész, és nem összekeverendő magával a játékkal), hanem a játékok indítására, irányítására, kompatibilitási problémákra.

Szerencsére a GOG és a dosbox sokat tett az ügyért. Részben ezért is született meg a SyncToCloud, hogy tovább egyszerűsítse ezt a dolgot.

A régi windows-os játékok cpu pörgetéses hibájáról már írtam, most egy nagy klasszikus, az unreal tournament került sorra. Ugyanis a játék zsenialitásából mit sem vesztett az évek során, viszont a videókártya meghajtók átlépték a játék által használt (és akkoriban még modernnek számító) dx és opengl verziókat. A laptopomon már felbontást sem lehetett állítani, és nem lehetett megértetni vele, hogy a másik videókártyát kellene használni, nem azt ami a software renderre van…

Szerencsére a rajongók készítettek olyan render engine-ket is a játékhoz, amivel a modern kártyákon is működik. Elég sokat kerestem, gondoltam megőrzöm az utókor számára.

Open GL driver

DirectX driver (ha az openGL verzió nem menne)

Telepítés:

Ki kell tömöríteni a zip fájl tartalmát a játék könyvtárán belül a /System könyvtár alá

A játék beállítások között a renderer-nél meg kell nyomni a change gombot, aminek hatására a játék bezáródik és feljön egy Windows ablak

Ott kell a show all mode, és ott választható az OpenGl, ezután már csak a next gombot kell nyomogatni és végül a Run-t…

Leave a Reply